New adventure?




Tak jo, nastal čas na chvíli zaletět domu. Už mi dochází český osmisměrky a taky po tom měsíci a půl nic nedělání je potřeba nějaká dovolená. Poslední tři týdny jsem se cvičila v umění zabíjet čas. Zatím nejdál jsem to dotáhla k sezení celý den v kempu a čumění kolem sebe. Největší trest ovšem je, když nemáte co dělat a nemůžete koukat na hokej. Zachraňují mě audioknihy, zvládám tak jednu za dva dny. Míru nabití všech možných přístrojů tak musíte neustále kontolovat a plánovat výdrž. Počasí už k posezení venku příliš neláká, tak se většina života odehrává v autě a největší událostí dne je oběd. Připomíná mi to má studentská léta, kdy člověku stačila k životu postel a občasný přísun piva. Až na to, že chybí elektrika a povětšinou i internet. Navíc chodím spát se slepicema a ještě před západem slunce jsem v pyžamu. Časem si musíte zvyknout na to, že otevřením kufru otvíráte i všem ostatním pohled do vaší ložnice, kuchyně i obýváku najednou, ale tady je to tak běžné, že to těžko někoho vzruší. 

Aby mi z toho nehráblo, proložila jsem toto období i nějakými výšlapy v horách. No a abych to neměla tak nudný, tak se mi stalo to, co se dřív nebo později muselo stát. Možná si to dokonce kdejaká žena tajně přeje, aby jí v nesnázích u silnice zastavil opálený švarný muž a nabídl své svaly k použití, ale pro většinu osamělých cestovatelek je to spíš noční můra. U mě to tak horký nebylo, když jsem si k narozeninám nadělila proražený kolo. Sice mě na okamžik zachvátila trochu panika, koneckonců jsem v horách, nikde žádná vesnice ani benzínka, o signálu se mi může leda tak zdát, ale kde bysme to byli, kdyby blondýně kopající naštvaně do kola někdo nezastavil. Zabralo to asi minutu. Akorát že pánovi bylo kolem padesáti a měl s sebou manželku. Největším oříškem bylo uvolnit rezervu. Vzhledem k tomu, že mám na autě dvě velikosti kol, mám i dvě rezervy, to znamená, že v klidu můžu píchnout ještě přední kolo, který už budu dokonce umět sama vyměnit. A hned můžu říct, že jsem s nově nabytým věkem zas o něco moudřejší. Třeba o to, že nemám řezat zatáčky. Kdybych v tý době jen tušila, kolik stojí nová guma, hodně bych si to rozmyslela. Oznámení pána v pneuservisu, že požadovaná velikost je velkou raritou, a tomu odpovídá i cena mi způsobilo lehkou aritmii. Taky mi zopakoval, stejně jako mechanik před dvěma měsíci, že s tak sjetými předními pneumatikami bych už vůbec neměla jezdit. Lidi s pravidelným příjmem mají vždycky tolik řečí…. Taky jsem se naučila, že dolitím oleje do motoru, kde žádný olej není, se zlepší zvuk motoru, a ten přestane chraptět. Dospěla jsem k závěru, že většina, ne-li všechny mý starosti, se točí kolem peněz, což je dost smutný. Život je tu takový nejistý, ale to k tomu  holt patří. 

Dnešek strávený zíráním na lidi v obchoďáku a následně na letišti ve mně úplně vyvolal opožděnou vánoční náladu, protože tu máme podzim, všichni kromě mě něco strašně nakupovali a na letišti zpíval pěvecký sbor. No nic. Hlásí boarding, což je kouzelné slovíčko znamenající nové dobrodružství a odškrtnutí si dalších destinací z mého bucket listu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

New Zeland Curiosities

O Canada!

About nothing